Formular de înscriere la cursLimba daneză nivelul A1.1
Descrierea cursului:
Cursanţii vor învăţa elementele de bază ale limbii daneze şi, în acelaşi timp, vor înţelege fundamentele acestei limbi în contextul istoric şi cultural.
Cursul va acoperi gramatica de bază şi pronunţia, cu accente pe comunicare.
Profesor: Robin Wildt Hansen (Danemarca)
Robin Wildt Hansen este jumătate danez, jumătate englez şi a crescut în Danemarca. Este absolvent de Teologie, Studii Religioase şi Lingvistică, jurnalist, traducător şi copywriter. A lucrat patru ani ca traducător în departamentul de traducere daneză al Parlamentului European.
1. | Introducere | - Limba daneză în context
- Vorbirea în daneză, pronunţia – materiale video cu exemple de pronunţie (site-uri turistice, poezie, muzică)
- De ce să studiezi daneza? – motivarea studenţilor şi prezentarea unor personalităţi daneze
|
2. | Prezentare, naţionalitate, limbă Formule de politeţe | - Pronumele personal
- Timpul prezent al verbelor: hedde, komme, være, kunne.
- Principii ale pronunţiei daneze
- Genul substantivelor
- Numerele, zilele săptămânii, timpul
|
3. | Invitaţii Planificarea Activităţii tipice pentru petrecerea weekend-urilor în Danemarca | - Adverbele în formă dinamică
- Verbele modale
- Timpul viitor: Skal şi vil + infinitiv
- Inversiunea
- Ordonarea cuvintelor în propoziţiile principale
- Pronunţia: cazuri particulare (vocalele)
|
4. | Conversaţii telefonice Exprimarea gândurilor / opiniilor Viaţa daneză de zi cu zi | - Adverbele în formă statică
- Timpul prezent
- Exprimarea timpului în acţiuni repetitive
- Utilizarea adverbelor også şi heller ikke
- Pronunţia: cazuri particulare
|
5. | Cultură şi timp liber | - Pluralul substantivelor
- Construcţii cu hellere
- Forma definită a substantivelor la singular şi plural
- Pronumele: den, det, de ca subiect şi obiect
- Pronunţia: cazuri particulare
|
6. | La restaurant La cumpărături Cultura consumatorului | - Adjective şi adverbe cu terminaţia „t”
- Utilizarea cuvintelor: nogen, noget, nogle, meget, mange, mere şi flere
- Pronunţia: asimilarea
|
7. | Vremea, unde se situează oraşul Copenhaga | - Prepoziţii utilizate în discuţiile despre vreme şi locuri
- Prepoziţii utilizate în direcţionare (transport)
- Pronunţia: terminaţiile cuvintelor
|
8. | Familia Studii şi job-uri | - Singularul şi pluralul cuvintelor care au legătură cu familia.
- Pronume posesive. Adjectivul gammel
- Timpul trecut al verbelor.
- Pronume posesive cu funcţie reflexivă
- Pronunţia: cazuri particulare
|
9. | Case şi apartamente Formule de politeţe (scuzele) Filme şi cărţi | - Perfectul compus – acţiuni încheiate, care au un efect asupra prezentului. Folosirea har sau er cu perfektum.
- Cuvântul synes. Imperfectul
- Pronunţia: cazuri particulare în propoziţii
|
10. | Luni, date Corpul | - Cuvintele tror şi synes
- Introducere în ordinea cuvintelor din propoziţiile subordonate.
- Propoziţii subordonate cu når. Inversiunea după propoziţiile subordonate
- Lunile şi anotimpurile. Timpul
- Propoziţii subordonate cu da şi når
- Pronunţia: cazuri particulare
|
11. | Îmbrăcămintea Exprimarea opiniilor | - Mai mult ca perfectul
- Adjective şi adverbe, cazurile comparativ şi superlativ
- Pronunţia: cazuri particulare
|
12. | Descrierea persoanelor Calităţi Caracterizarea danezului „comun” | - Cazurile comparativ, superlative
- Comparaţia şi folosirea cuvântului end
- Cuvintele mere şi mest
- Pronunţia: cazuri particulare
|
Bibliografie:
- Thorborg, Lisbeth şi Riis, Mayanna J.: ”På vej til dansk – trin for trin”, fourth edition, Forlaget Synope, 2013 (cu materiale audio)
- Thorborg, Lisbeth: ”Vi taler dansk 1”, first edition, Forlaget Synope, 2013 (cu materiale audio)
Finalitate curs:
Se acordă Diploma Centrului Metropolitan de Educație și Cultură „Ioan I. Dalles”.